Lisää määrää ja tehoja juoksuviikkoihin

Lapsuuteeni vaaramaisemat ovat tulleet tällä viikolla tutuiksi. Kainuu ei päästä kuntoilijaa helpolla.

Tällä ja tulevalla viikolla on suunnitelmissani kasvattaa hetkellisesti sekä juoksumäärääni että  -tehojani.

Tämä on tarkoittanut muun muassa tuplatreenejä kolmena päivänä viikossa. Aamupäivällä 30-40 minuuttia kevyttä, iltapäivällä sitten kovempia juoksupätkiä. Lepopäiviäkään ei kahteen viikkoon mahdu kuin yksi. Tokikaan en ole juoksutouhuissa päivästä toiseen, välillä agendalla lihaskuntosettiä.

Normiarjessani suunnittelemani rykäisymäärä kunnon palautumisineen ei oikein onnistu, mutta lomalla todellakin. Kelitkin suosivat treenaamista. Ei ole liian kuuma, eikä kiire uimarannalle, saati terassille. Sen sijaan voi köllähtää harjoituksen jälkeen kirjan pariin.

Kun ekaa rutistusviikkoani on takana viisi harjoituspäivää, juoksumäärän kasvu tuntuu jaloissani, mutta ei ylivoimaiselta. Itse asiassa aamun kevyet pätkät ovat olleet tervetulleita kropan herättelijöitä. Toki tunne koivissani on viikon päästä luultavasti jo toinen. Toisaalta se on tarkoituksenikin. Edes kerran vuodessa runtata pari viikkoa ja haastaa elimistöään hitusen normiarkea tiukemmalle.

Kauan kaipaamani vitamiinipommit ovat vasta tässä vaiheessa kasvukauttaan.

Kauan kaipaamani vitamiinipommit ovat vasta tässä vaiheessa kasvukauttaan.

 

Jätä kommentti

*