My Day – Työpaikan virkistyspäivä rannalla

Tervetuloa mukaan seuraamaan millainen oli minun perjantai 13. päivä. Tämä perjantai ei ollut työpäivä, sillä vietimme työpaikan virkistyspäivää Shenzhenin rannalla. Työpaikan pihalta rannalle oli 1,5 tunnin ajomatka.
Klo 8.10 Minä ja kolme kollegaa starttasimme kotitalomme pihalta ja kipitimme tien toisella puolella olevalle metroasemalle. Asumme siis kaikki samassa talossa. Metroaseman laukuntarkastukseen oli pitkä jono. Kun pääsimme porteille, kaikki muut pääsivät sisään paitsi minä.
Jokainen portti herjasi, että kortti on vioittunut. Lähdin sitten hätääntyneenä ensin lataamaan korttia. Tämä oli virhe, sillä ehkä ei ollut järkevä veto ladata vioittunutta korttia. Sain ostettua itselleni kertalipun (ensimmäistä kertaa ikinä) ja pääsin portin toiselle puolelle.
Tässä vaiheessa olin vihainen tuolle vioittuneelle metrokortille, miksi sen piti mennä rikki juuri tälläisena aamuna!
Tuon kortti-episodin vuoksi olimme hieman myöhässä, mutta ”onneksi” muutama muukin kollega oli vielä enemmän myöhässä.
Klo 09.00 Kun kaikki olivat saapuneet paikalle, kannoimme kaikki tavarat, ruoat ja juomat bussiin. Kun kaikki olivat löytäneet paikoilleen, bussi starttasi, määränpäänä ranta.

bussilla

Bussissa oli jotakin tuttua, suomenkieliset tekstit, mitä ihmettä!

Meillä oli koko päivän ajan matkatoimiston opas mukana, kiinalainen tietenkin. Alkumatkasta tämä opas selitti ilmeisesti päivän ohjelmasta.
Opas puhui mikrofoniin aika kovalla äänellä, jossain vaiheessa alkoi suomalaisten kollegoiden suusta kuulua, että voisiko opas puhua hieman hiljempaa, sillä puolet porukasta ei ymmärtänyt yhtään mitään mitä tämä opas puhui.
Opas laittoi mikrofonin kiltisti kiinni ja jatkoi jutustelua ilman mikrofonia. Itse nukahdin jossain vaiheessa matkaa, niin kuin aina autossa istuessani.

ENSIMMÄINEN AKTIVITEETTI – PYÖRÄILY RANNALLA

Klo 11.10 Saavuimme rannalle. Kaikki saivat täällä valita mieleisensä polkupyörät, pyöriä oli montaa eri väriä ja mallia, oli tandemia, fatbikea ja ihan tavallisia pyöriä. Itse tyydyin tavalliseen polkupyörään.
Ehdin ajella vain pienen hetken, kun ketjut tippuivat pois. Pyörä äkkiä vaihtoon, ja polkaisin nopsaan muut kiinni. Pysähdyimme muutaman kerran nauttimaan kauniista maisemista ja ottamaan kuvia. Aurinko paistoi ja samalla tuuli hieman, ilma oli aivan täydellinen!
Ja rannalla olevat maisemat, voi kuinka kaunista! Katsokaa vaikka itse. DSC_1387 DSC_1394 DSC_1396 DSC_1398 DSC_1402 DSC_1405
Pyöräilyn jälkeen menimme takaisin bussiin, määränpäänä lounas.

LOUNAS-AIKA

Klo 12.55 Perillä lounas-paikassa.
Lounas oli hyvää, oli tuttuja kiinalaisia ruokia ja muutama vähemmän tuttu ruokalaji. Meille tarjoiltiin mm. kalkkunan jalkoja. Jäi tällä kertaa syömättä.

LASER-SOTA METSÄSSÄ

Klo 15 Aktiviteetti, jota olin odottanut koko päivän, nimittäin: lasersota. Ensimmäistä kertaa ikinä. Ensin meille kerrottiin pelin säännöt, sitten jakauduimme kahteen eri joukkueeseen. Tähän kuuluivat tietysti sota-huudot ja asennot, tottakai.
Tämän jälkeen hioimme sota strategian kuntoon. Meille jaettin liivit ja laser-aseet. Sitten peli jo alkoikin, ensin toinen joukkue hajaantui metsään, ja me lähdimme väijylle. Toisessa pelissä sama tapahtui toisin päin.
Peli oli todella hauska, ja tuolla metsässä tuli todella kuuma. Meidän joukkue pelasi hyvin, sillä voitto tuli!
mmexport1463295761551

RANNALLE UIMAAN

Klo 16 Metsässä riehumisen jälkeen oli ihana päästä vaihtamaan uikkarit päälle ja uimaan mereen. Merivesi tuntui ihanalta hikisen päivän jälkeen. Melkein kaikki uivat meressä ja pelasivat lentopalloa. Tosin kiinalaiset eivät osaa uida, mutta he kuitenkin hengailivat meressä meidän kanssamme.

Rannalla otettiin myös hääkuvia.

DSC_1419 DSC_1424

VENEELLÄ VASTAPÄISELLE SAARELLE

Klo 17.20 Lähdimme käymään vastapäätä olevalla saarella katselemassa paikkoja. Maisemat olivat erittäin kauniit ja oli kiva päästä veneen kyytiin.
Vene tuli hakemaan meitä klo 18, joten ehdimme hengailla saarella vähän aikaa.

DSC_1432 DSC_1433 DSC_1434 DSC_1435 DSC_1437 DSC_1438 DSC_1441 DSC_1444 DSC_1448 DSC_1449 DSC_1452

GRILLAILUA

18.15 Takaisin rannalla. Eikun suihkuun ja vaatteiden vaihtoon. Tässä vaiheessa kaikilla oli jo kova nälkä.
18.45 Grilli tulille! Meillä oli todella hyvät ruoat mukana: monta erilaista lihaa, munakoisoa, kasviksia, maissia, kastikkeita, vaahtokarkkeja, sipsejä ja juomista.
Ilta kului grillaillen ja työkavereiden kanssa jutustellen, ilta oli todella mukava.

Klo 21.30 Kamat kasaan ja bussiin, kotimatka alkakoon. Osa porukasta innostui laulamaan karaokea bussissa, itse nukahdin puolivälissä matkaa ja heräsin melkein perillä, taas.
Klo 23.50 Kotona. Pikainen suihku ja suoraan sänkyyn, nukahdin välittömästi. Olipas kiva päivä!