Helppo mango-banaani-maapähkinäjäätelö

Suomalaiset syövät eniten jäätelöä Euroopassa, keskimäärin noin 14 litraa/vuosi/henkilö. Täytyy myöntää, että itse kuulun tähän ryhmään. Vaniljajäätelö on ehdottomasti suosikkini, koska se ei ole niin makeaa kuin maustetut jäätelöt ja sitä voi varioida omien mielitekojen mukaan. Kokeilin jäätelölle terveellisempää vaihtoehtoa: mango-banaanijäätelöä. No, oikeasti sitä ei voisi kutsua jäätelöksi, mutta jäätelö-sana kuvaa koostumusta kuitenkin parhaiten. Tämän hetkinen suosikkiraaka-aineeni: maapähkinävoi maustoi jäätelön. Maistettuani jäätelöä valmistusvaiheessa, se tarvitsi hieman hapokkuutta. Minulla ei sattunut olemaan sitruunaa tai limettiä, joten käytin sitruslikööriä. 

Helppo mango-banaani-maapähkinäjäätelö

(2 annosta)

150 g mangokuutioita (tuore tai pakaste) 

1 (170 g) banaani

1 dl rahkaa

2-3 rkl maapähkinävoita

1/2-1 rkl sitruslikööriä (Coitreau), sitruunan- tai limetinmehua

Koristeeksi 

maapähkinöitä (paahdettuna) 

tuoretta minttua

  • Jos käytät tuoretta mangoa tarvitset yhden pienehkön mangon. Kuori, paloittele mango ja banaani. Levitä palat tarjottimelle ja pakasta noin 20 minuuttia. Jos käytät pakastemangoa, voit käyttää sen kohmeisena.
  • Soseuta kaikki ainekset tehosekoittimella tai sauvasekoittimella. Lusikoi jäätelö laseihin. Koristele maapähkinöillä ja mintulla. Tarjoa heti.
 WP_20150822_002
Vinkki!
  • Näistä aineksista saat loihdittua myös trendikkään lusikoitavan kulhosmoothien aamu- tai välipalaksi, kunhan maustat smoothien sitruunalla tai limetillä. Ainekset voit silloin soseuttaa jäädyttämättäkin.

Jätä kommentti

*