Parasta palvelua Savossa

Kuva: Juha Rika

Kesän parhaita lukuhetkiä oli Kauppalehden arvostetun toimittajan Heikki Haapavaaran artikkeli Maakunnan yrittäjistä ja parhaasta palvelusta. Hänellä on vanha kesämökki Kuopion koillispuolella, jossa on tarvetta monenlaiselle remontille. Hän kuvailee osuvasti, miten Kaavin putkimies osasi hoitaa nopeasti ja joustavasti rikkoontuneen pumpun kuntoon. Särkiniemen lasiliike saa myös kehuja hyvästä palvelusta ja Tuusniemeltä löytyy sähkömies, joka korjaa tv-antennin käden käänteessä.

Haapavaaran mielestä pienet yrittäjätarinat ja verkottuminen ovat maaseudun vahvuus. On hienoa lukea tekstiä, jossa hän korostaa että Etelä-Suomessa harvoin saa Savossa kohtaamaansa palvelua. Heikki Haapavaara ihailee myös savolaisten pienyrittäjien asennetta. Kun jollain on pulma, se tullaan ratkaisemaan vauhdilla. Bonuksena tulevat vielä Savon vääräleukojen tarinat.

Hänen mielestä yksityisyritteliäisyys näyttäytyy Savossa parhaimmillaan. Se pyörii yksittäisen ihmisen idean, osaamisen ja intohimon varassa. Hän toteaakin ymmärtävänsä vanhenevan mökin ylläpitäjänä pienyrittäjäverkon tarpeellisuuden. Kokonaisuudessaan Haapavaaran juttu on erittäin hyvää mainosta Pohjois-Savon eri alojen yrittäjille ja yrityksille!

Myös meillä on nyt mahdollisuus arvioida alueemme yrityksiä ja yrittäjiä, sillä Pohjois-Savon parasta palvelua 2017-kilpailu on parhaillaan menossa. Kilpailu pyörähti käyntiin jo neljättä kertaa Kuopion alueen kauppakamarin palveluvaliokunnan järjestämänä. Apuna toimii Savonia -ammattikorkeakoulun yTiimi. Yhteistyössä ovat mukana myös Savon Sanomat ja Kuopion kaupunki.

Kilpailu alkoi kesäkuun alussa parhaan palvelun ilmiannoilla ja seuraavaksi Kuopion alueen kauppakamarin palveluvaliokunta valitsee kilpailun finalistit ilmiantojen perusteella. Voittaja valitaan syyskuussa pidettävän yleisöäänestyksen, Mystery Shoppingin sekä palveluvaliokunnan valinnan perusteella. Voittaja julkistetaan 2.11.2017 pidettävässä Savolaista palvelua-koulutusseminaarissa.

Uskon, että tällaiset kilpailut nostavat entisestään palvelun tasoa alueemme eri alojen yrityksissä. Samalla finalistit saavat ilmaista mainosta eri kanavissa, joka hyvinkin lisää yrityksen tunnettavuutta, asiakasmääriä ja myyntiä. Olen varma, että myös yrittäjän ja asiakaspalvelijan motivaatio on korkealla, jos saa tunnustusta eri tahoilta.

Toivon, että kohtaat leppoisaa, lupsakkaa ja puheliastakin palvelua asioidessasi Pohjois-Savon eri yrityksissä kuten Haapavaaran Heikille oli päässyt käymään.

 

Jari-Pekka Jääskeläinen

Liiketoimintaosaamisen lehtori

Savonia-ammattikorkeakoulu

 

 

 

Jätä kommentti

*