Muutama päivä sitten oli eteläsuomessa vaaralliset ajotiet ja peltiähän siellä ruttaantui ja ihmisiä vammautui. Olisikohan ollut aihetta antaa yleinen vaaratiedote. Pienemmistäkin vaaratilanteista on yleinen vaaratiedote annettu esim. jos jossakin asutusten lähettyvillä on nähty karhu.
Kaikkien radioasemien läpi mennyt tiedote olisi varmaan hillinnyt ajonopeuksia. Nyt tuli suuri suru ihmisille ja suuri lasku yhteiskunnalle.
Joka päivähän on uutisten lisäksi sää-kelitiedoituksia, mielestäni siinä on jo aivan tarpeeksi. Mutta auton kuljettajan on pää-asiassa toiminnallaan vastuussa kelin mukaisesta käyttäytymisestä. Hänenhän se pitäisi nähdä tilanne reaaliajassa, sillä keli vaihtelee jatkuvasti liikenteessä. Parasta olisi sanoa kelin suhteen syksyllä, että nyt alkoi talvikeli ja keväällä, että kesäkelit ovat alkaneet.
Veikko Kastinen
Kiitos Matti kommentista. Vastuu on auton kuljettajalla. Kuullessani autojen joukko rytäkästä, pätkähti päähäni että jos itse olisin ajamassa etelään päin ja tulisi yleinen vaaratiedote, poikkeuksellisen vaarallisesta tiestä, tie jäinen ja sataa räntää ja lunta,en missään tapauksessa jatkaisi.
Sää-kelitiedotukset ovat varmaan kärsineet inflaation, kun tuntuu vauhti pysyvän kovana oli keli kuin keli. Siksi radiosta kuuluva voimakkaampi ”vaaratiedote” voisi pelastaa.
Vaaratiedote vain todella poikkeuksellisen vaarallisesta tiestä. Ketään ei silloin ainakaan rytinä yllättäisi.
Arja Hakala
Olette oikeassa, että vaaratiedote olisi ollut paikallaan.
Autoilijan täytyy itsekin osata arvioida miten ajaa liikenteessä. Ajosäät ovat vaihtelevia Suomen neljänä (4) vuodenaikana.
Nyky-yhteiskunta on sellainen, että melkein jokaisesta kodin askareestakin ohjeistetaan mediassa.
Me toimimme Suomessa, jossa tekemistä ohjaa lait ja asetukset.
Olen viidentoista vuoden ikäisestä elättänyt itseni joten siihen mahtuu monenlaisia töitä ja keinoja selvytymiseen. Olen nähnyt elämän rumuuden niinkuin kauneudenkin äärimäisen raakuuden kuin hyvyydenkin. Vihan, josta on tuntunut mahdottomalta selvitä, rakkauden joka on kulkenut vierelläni en vaan sitä ole tiennyt. Kirjoitan elämän ilmiöistä, ihmettelen terveysasioita.
Matti
Joka päivähän on uutisten lisäksi sää-kelitiedoituksia, mielestäni siinä on jo aivan tarpeeksi. Mutta auton kuljettajan on pää-asiassa toiminnallaan vastuussa kelin mukaisesta käyttäytymisestä. Hänenhän se pitäisi nähdä tilanne reaaliajassa, sillä keli vaihtelee jatkuvasti liikenteessä. Parasta olisi sanoa kelin suhteen syksyllä, että nyt alkoi talvikeli ja keväällä, että kesäkelit ovat alkaneet.
Veikko Kastinen
Kiitos Matti kommentista. Vastuu on auton kuljettajalla. Kuullessani autojen joukko rytäkästä, pätkähti päähäni että jos itse olisin ajamassa etelään päin ja tulisi yleinen vaaratiedote, poikkeuksellisen vaarallisesta tiestä, tie jäinen ja sataa räntää ja lunta,en missään tapauksessa jatkaisi.
Sää-kelitiedotukset ovat varmaan kärsineet inflaation, kun tuntuu vauhti pysyvän kovana oli keli kuin keli. Siksi radiosta kuuluva voimakkaampi ”vaaratiedote” voisi pelastaa.
Vaaratiedote vain todella poikkeuksellisen vaarallisesta tiestä. Ketään ei silloin ainakaan rytinä yllättäisi.
Arja Hakala
Olette oikeassa, että vaaratiedote olisi ollut paikallaan.
Autoilijan täytyy itsekin osata arvioida miten ajaa liikenteessä. Ajosäät ovat vaihtelevia Suomen neljänä (4) vuodenaikana.
Nyky-yhteiskunta on sellainen, että melkein jokaisesta kodin askareestakin ohjeistetaan mediassa.
Me toimimme Suomessa, jossa tekemistä ohjaa lait ja asetukset.
Veikko Kastinen
Kiitos Arja. Hyvä kommentti.